Resultaten en Activiteiten
De resultaten en activiteiten worden per beleidsveld benoemd (aansluitend bij de financiële toelichting op het niveau van het beleidsveld).
Wat willen we bereiken (resultaten) | Wat gaan we daarvoor doen (activiteiten) |
---|---|
1. Onderwijskansen en onderwijshuisvesting | |
Maatschappelijk Akkoord Sociale Inclusie |
|
OAB & VVE |
|
Verlengde schooldag |
|
Volwasseneneducatie |
|
Onderwijshuisvesting |
|
Bewegingsonderwijs |
|
2. Voortijdig schoolverlaten en leerlingenvervoer | |
Voortijdig schoolverlaten |
|
Aansluiting jeugdhulp-onderwijs |
|
Leerlingenvervoer |
|
Prestatie indicatoren
Met de volgende indicator(en) wordt de voortgang van de uitvoering van ons beleid gemeten. Indien er geen cijfers beschikbaar zijn voor dat jaar, staat er een streepje. In dat geval wordt de indicator eens in de twee jaar gemeten, of wordt de indicator pas vanaf 2022 in de begroting opgenomen.
Prestatie indicator(en) | Behaald | Behaald | Beoogd | Beoogd |
---|---|---|---|---|
Prestaties in het primair onderwijs op basis van ontwikkelingslijnen taal en rekenen: | ||||
| - | - | >75% | >80% |
Prestaties in het primair onderwijs in vergelijking met het landelijk gemiddelde: | ||||
| Hoger | Hoger | Hoger | Hoger |
| Hoger | Hoger | Hoger | Hoger |
| Hoger | Hoger | Hoger | Hoger |
| Hoger | Hoger | Hoger | Hoger |
Overige indicatoren | ||||
% Kinderen dat gebruik gemaakt heeft van VVE | 93% | 94% | Toename | Toename |
Aantal scholen dat een verlengde schooldag aanbiedt | 0 | 6 | 17 | 21 |
Aantal kinderen dat gebruik gemaakt heeft van leerlingenvervoer | 655 | 651 | - | - |
% Schoolverzuimers dat succesvol is teruggeleid naar het onderwijs (schooljaar) | 81,8% | 88% | Toename | Gelijk/ Toename |
Aantal volwassenen dat heeft deelgenomen aan basiseducatie | 877 | 770 | 800 | 800 |
| 350 | 320 | 400 | 400 |
Toelichting prestatie indicatoren
Prestaties in het primair onderwijs 2021
De leerwinst van de doelgroepkinderen in groep 2 betreft de gegevens van 10 leerlingen. De resultaten moeten dan ook met de nodige voorzichtigheid bekeken worden.
De resultaten in groep 4 en 8 in 2021 geven aan dat de leerlingen gemiddeld hoger scoren op begrijpend lezen en rekenen dan het landelijk gemiddelde.