Resultaten en Activiteiten
De resultaten en activiteiten worden per beleidsveld benoemd (aansluitend bij de financiële toelichting op het niveau van het beleidsveld).
Wat willen we bereiken (resultaten) | Wat gaan we daarvoor doen (activiteiten) |
---|---|
Regie op dienstverlening | |
|
|
Burgerzaken | |
|
|
Website en nieuwsbrieven | |
|
|
Belastingen (Noordelijk Belastingkantoor) | |
|
|
Klant Contact Centrum | |
|
|
Prestatie indicatoren
Met de volgende indicator(en) wordt de voortgang van de uitvoering van ons beleid gemeten. Indien er geen cijfers beschikbaar zijn voor dat jaar, staat er een streepje. In dat geval wordt de indicator eens in de twee jaar gemeten, of wordt de indicator pas vanaf 2022 in de begroting opgenomen.
Prestatie indicator(en) | Behaald | Behaald | Beoogd | Beoogd |
---|---|---|---|---|
Klanttevredenheid publieksbalie Harm Buiterplein. | 8 | 8,0 | 8 | 8 |
Klanttevredenheid publieksbalie Kreupelstraat. | 8,5 | 8,3 | 8 | 8 |
Klanttevredenheid publieksbalie Haren. | 8 | 7,9 | 8 | 8 |
Klanttevredenheid Website. | 7,1 | 7,1 | 7,5 | 7,5 |
Klanttevredenheid telefoonnummer 14 050. | 7,1 | 7,3 | 7,5 | 7,5 |
% Terugbellen binnen 1 werkdag. | 73% | 73% | 80% | 80% |
% Terugbellen binnen 2 werkdagen. | 83% | 82% | 100% | 80% |
Gemiddelde wachttijd balie (op afspraak) norm: 5 min. | 5:46 | - | Maximaal 5 min | Maximaal 5 min |
Gemiddelde wachttijd balie (vrije inloop) norm: 15 min. | 5:28 | - | Maximaal 15 min | Maximaal 15 min |
Toelichting prestatie indicatoren
% Terugbellen binnen 2 werkdagen : De norm om 80% binnen 48 uur terug te bellen is niet altijd mogelijk. Dit verklaart ook de tevredenheid van een 7,3 op het 14050 nummer. Bij Stadstoezicht mag bijvoorbeeld alleen de handhaver van het incident zelf terugbellen, waarbij de termijn al snel wordt overschreden. Ook voor andere afdelingen is het binnen 2 werkdagen terugbellen niet altijd mogelijk om te realiseren. De Directie Publieke Dienstverlening heeft met het KCC een signaleringsfunctie binnen de organisatie met betrekking tot de kwaliteit van de dienstverlening. Afdelingen worden waar nodig door het KCC gewezen op het niet tijdig terugbellen van de terugbelverzoeken. We zien dat de verbetering in houding en gedrag een cultuurverandering vereist. We constateren hierin dan ook dat de laatste 20% het meest ingewikkeld is.
Gemiddelde wachttijd balie (op afspraak norm 5 min en vrije inloop norm 15 min) : In verband met technische problemen zijn de cijfers voor 2021 niet meer te achterhalen.