Voortgang lopende jaar en relevante ontwikkelingen
Onze inwoners en ondernemers zien één gemeente en willen ook één gemeente ervaren. Tegelijkertijd zijn wij wel een organisatie die van ruimtelijk tot sociaal gebied bijna vierhonderd producten en diensten aanbiedt. Hierin is het dan ook onze missie om de dienstverlening van de gemeente Groningen te blijven aanbieden vanuit het perspectief van deze inwoner en ondernemer. De belangrijke taak die de komende jaren dan ook voor ons ligt is het integraal inrichten van onze dienstverlening.
Hiervoor zijn we vanuit de visie op dienstverlening en de Groninger Digitale Ambities (beide 2021) in 2022 gestart met de ontwikkeling van MijnGroningen, één digitaal inwonersplatform voor ál onze producten en diensten. MijnGroningen willen we in het voorjaar van 2023 openstellen voor inwoners, waarbij het aanbod van producten stap voor stap zal groeien. Het succesvol realiseren van dit wensbeeld doen we door concrete acties, zoals het verbeteren van de samenwerking tussen organisatieonderdelen, het investeren in de technische integratie en bouwen aan een toegankelijke en inclusieve inrichting van onze digitale dienstverlening.
In brede zin willen we de wens van de inwoner prioriteit geven, zodat niet de systeemwereld van de gemeente, maar de leefwereld van de inwoner voorop staat.